Πώς να κατανοήσετε και να απαλλαγείτε από το στρες μέσω της ψυχοθεραπείας;

Το στρες ήταν και είναι μέρος της ζωής μας. Ο κύριος σκοπός του είναι καλοπροαίρετος – να μας προστατεύει. Τι γίνεται όμως αν γίνει ανεξέλεγκτο και κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στην υγεία μας; Δεν αξίζει να το αγνοούμε, η καταπολέμηση του φέρνει μόνο βραχυπρόθεσμα κέρδη, και αποδεικνύεται σοφό να το ακούμε. Η κατανόηση των αιτιών του δεν μας βοηθά μόνο να μετριάσουμε τις επιπτώσεις του στην υγεία μας, αλλά συχνά να αλλάξουμε τη σχέση μας με τον εαυτό μας.

Τι είναι το στρες;

Το στρες είναι μια φυσική ανθρώπινη αντίδραση σε μια κατάσταση απειλής. Πραγματοποιείται σε ψυχικό επίπεδο (βιώνει κανείς συναισθήματα ενθουσιασμού που οδηγούν σε υψηλότερες επιδόσεις, αλλά αργότερα μπορεί να επέλθει εξάντληση ή άγχος) και σε σωματικό επίπεδο (χάρη στις ορμόνες, η αναπνοή και ο καρδιακός ρυθμός αυξάνονται, η αρτηριακή πίεση αυξάνεται και η ροή του αίματος στους μυς αυξάνεται). Το πρόβλημα είναι ότι αν η αγχωτική κατάσταση διαρκεί πολύ, τότε το σώμα εξαντλείται. Σε σχέση με αυτό, τότε μιλάμε για μακροχρόνιο ή χρόνιο στρες.

 

Ποιες είναι οι συνέπειες του μακροχρόνιου στρες στην υγεία;

Όλοι βιώνουν άγχος, αλλά το βιώνουν διαφορετικά και αντιδρούν σε αυτό με διαφορετικούς τρόπους. Για το λόγο αυτό, οι επιπτώσεις που μπορεί να έχει στην υγεία μας αν διαρκεί πολύ ή είναι πολύ έντονη είναι επίσης ατομικές.

Οι πιο συχνές επιπλοκές περιλαμβάνουν καρδιαγγειακά και πεπτικά προβλήματα, τα οποία μπορούν να γίνουν αισθητά ως αίσθημα παλμών της καρδιάς, πόνος στο στήθος, κοιλιακό άλγος ή διάρροια. Οι ψυχοσωματικές εκδηλώσεις του στρες είναι επίσης συχνές, από δερματικά εξανθήματα έως σεξουαλικά και αναπαραγωγικά προβλήματα, αϋπνία και τριχόπτωση.

Πώς να απαλλαγείτε από το στρες; Και πώς να μάθετε να διαχειρίζεστε αγχωτικές καταστάσεις;

Αν ήδη υποφέρετε από άγχος (άγχος από το σχολείο, άγχος από τη δουλειά) και ψάχνετε τρόπους για να απαλλαγείτε από αυτό, σας συνιστούμε να εμπλέξετε στο παιχνίδι τόσο το σώμα όσο και το μυαλό σας. Αν θέλετε πραγματικά να είστε συνεπείς, τότε η βέλτιστη λύση είναι να απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία, έναν ψυχοθεραπευτή ή έναν προπονητή.

Οι τεχνικές που προσανατολίζονται στο σώμα περιλαμβάνουν την εργασία με την αναπνοή – πολλοί άνθρωποι διαπιστώνουν ότι αναπνέουν πολύ επιφανειακά ή δεν χρησιμοποιούν όλο το χώρο του θώρακα και της κοιλιάς τους. Μπορείτε να δοκιμάσετε κάποια μορφή χαλάρωσης ή να επικεντρωθείτε στην κίνηση. Η εργασία με το μυαλό τείνει να είναι πολύπλοκη, αλλά μπορεί να ξεκινήσει, για παράδειγμα, με μια ώρα την ημέρα που αφιερώνετε στον εαυτό σας.

hedepy-david-3-w

Ποια είναι η σχέση μεταξύ άγχους και παγκρεατίτιδας;

Πράγματι, η έρευνα και η κλινική πρακτική επιβεβαιώνουν αυτή τη σχέση. Σε αντίθεση με το βραχυπρόθεσμο στρες, το οποίο τείνει να προστατεύει το πάγκρεας από τη φλεγμονή, το μακροπρόθεσμο στρες αποτελεί κίνδυνο. Το πάγκρεας διαπερνάται από ένα πυκνό δίκτυο νεύρων που είναι ευαίσθητα στις ορμόνες που παράγει το σώμα ως αποτέλεσμα του στρες. Τελικά, αυτό αυξάνει τον κίνδυνο φλεγμονής.

 

Πώς μπορεί η ψυχοθεραπεία να με βοηθήσει με το άγχος;

Η ψυχοθεραπεία σας επιτρέπει να επιβραδύνετε και να εστιάσετε την προσοχή σας στις πραγματικές αιτίες του άγχους, οι οποίες συχνά κρύβονται στη δίνη των καθημερινών υποχρεώσεων. Θα σας βοηθήσει να τις ονομάσετε και θα σας εξοπλίσει με δεξιότητες που θα σας βοηθήσουν όποτε τις χρειαστείτε. Το πλεονέκτημα της διαδικτυακής θεραπείας είναι η γρήγορη προσβασιμότητά της σε δύσκολες καταστάσεις, όπου ένας θεραπευτής μπορεί να είναι ένας ευπρόσδεκτος οδηγός.

 

Πώς να προλάβετε το στρες και ποιες είναι οι δυνατότητες πρόληψης;

Στην περίπτωση της πρόληψης του άγχους, ισχύουν όλα τα γνωστά κλισέ – επαρκής άσκηση, αρκετός ύπνος και ισορροπημένη διατροφή. Αλλά αν θέλετε να κάνετε κάτι περισσότερο για τον εαυτό σας, επιβραδύνετε, αποκτήστε επίγνωση όλων όσων κάνετε, σκέφτεστε και βιώνετε. Το άγχος θα σας προλάβει κάθε φορά που απομακρύνεστε πολύ από τον εαυτό σας.

Μια πραγματική ιστορία ενός πελάτη με στρες και πώς η ψυχοθεραπεία βοήθησε σε αυτό

“Έδωσα τον καλύτερό μου εαυτό και έθεσα τεράστιες απαιτήσεις στον εαυτό μου. Αυτό οδήγησε σε χάος στο καθημερινό μου πρόγραμμα και σε πολύ στρες. Στη θεραπεία δουλέψαμε πάνω στο γιατί είχα τέτοια ανάγκη να είμαι αποδοτικός. Και γιατί δεν μπορούσα να χαλαρώσω. Ο θεραπευτής με βοήθησε επίσης να βάλω μια καθημερινή ρουτίνα στις δραστηριότητες και να βρω χώρο για να χαλαρώσω. Παραδόξως, είμαστε ακόμη πιο παραγωγικοί τώρα απ’ ό,τι όταν ήμουν υπό πίεση και μάλιστα έχω περισσότερο χρόνο για να ξεκουραστώ”.

Δοκιμάστε την ψυχοθεραπεία μέσω τηλεδιάσκεψης

Δεν χρειάζεται να το αντιμετωπίσετε μόνοι σας
ΣΧΕΣΕΙΣ ΓΟΝΕΪΚΟΤΗΤΑ ΑΛΛΑΓΕΣ ΖΩΗΣ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ – ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΕΑΥΤΟΥ
Επαληθευμένη θεραπευτική κατάρτιση
„Η θεραπεία είναι ένα βοηθητικό μονοπάτι για να μπορέσει το άτομο να γίνει “πρόσωπο” : να είναι ο εαυτός που πραγματικά είναι.“
39 EUR / ραντεβού
Αθηνά Μαξιμιάδη Ψυχολόγος (3000+ ώρες πρακτικής)
ΑΓΧΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ – ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΕΑΥΤΟΥ ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ
Επαληθευμένη θεραπευτική κατάρτιση
„Η θεραπεία είναι ένας ασφαλής χώρος για όλους, χωρίς προκαταλήψεις. Θα σε στηρίξω υπομονετικά, για να δημιουργήσουμε μαζί την ποιότητα ζωής που σου αξίζει!“
39 EUR / ραντεβού
Χριστίνα Γιαννιού Ψυχολόγος (10000+ ώρες πρακτικής)
ΑΓΧΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ – ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΕΑΥΤΟΥ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΑ
Επαληθευμένη θεραπευτική κατάρτιση
„Ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και βιώνει τη δική του πραγματικότητα. Σε ένα περιβάλλον ενσυναίσθησης και αποδοχής μπορείς να ανακαλύψεις τον δικό σου τρόπο να υπάρχεις.“
39 EUR / ραντεβού