Πώς να απαλλαγείτε από την αναβλητικότητα με τη βοήθεια της ψυχοθεραπείας

Αναβάλλετε την εργασία σας; Μάλλον δεν είστε μόνοι. Στην πραγματικότητα, ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού αναβάλλει τις εργασίες επ’ αόριστον. Αυτή η αποφευκτική συμπεριφορά φέρνει άμεση ανακούφιση, αλλά με τη σειρά της μια πιο σκληρή τιμωρία με τη μορφή άγχους ή ακόμη και ενοχής. Επιδιδόμαστε και στα δύο. Το εσωτερικό μας παιδί και ο εσωτερικός μας γονέας. Πώς μπορούμε λοιπόν να αμφισβητήσουμε αυτές τις δύο φωνές στο κεφάλι μας και να αξιολογήσουμε σωστά τις ικανότητές μας καθώς αναλαμβάνουμε όλο και περισσότερες ευθύνες;

Τι είναι η αναβλητικότητα;

Αναβολή σημαίνει αναβολή καθηκόντων και ευθυνών για αργότερα. Ίσως το γνωρίζετε κι εσείς, γιατί είναι αρκετά συνηθισμένο. Αποδεικνύεται ότι μέχρι και ο μισός πληθυσμός το έχει βιώσει στη ζωή του. Και δεν είναι ευχάριστο. Στην πραγματικότητα, η αναβλητικότητα συνοδεύεται συχνά από αισθήματα ενοχής, άγχους και ανησυχίας.

 

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ τεμπελιάς και αναβλητικότητας;

Η τεμπελιά είναι μια κατάσταση στην οποία κάποιος είναι εγγενώς καλά. Δεν υπάρχει θέληση να το αλλάξω, και έτσι δεν συνοδεύεται από άγχος να κάνω κάτι διαφορετικό από ό,τι θα έπρεπε. Η αναβλητικότητα, από την άλλη πλευρά, εμφανίζεται σε ανθρώπους που είναι συνήθως παραγωγικοί, αλλά συχνά επίσης κατακλύζονται από ένα πλήθος εργασιών. Η αναβλητικότητα είναι επομένως, στην πραγματικότητα, μια δυσάρεστη κατάσταση που βιώνει κανείς.

 

Ποιες είναι οι αιτίες της αναβλητικότητας;

Η αναβλητικότητα είναι ένα φαινόμενο της εποχής που παράγει τεράστιο όγκο πληροφοριών από τη μία πλευρά και ωθεί την απόδοση από την άλλη. Αυξάνει τις απαιτήσεις για την πειθαρχία και τις δεξιότητες ενός ατόμου, όπως η ιεράρχηση προτεραιοτήτων ή η διαχείριση του χρόνου. Η απουσία αυτών των δεξιοτήτων συμβάλλει στην εμφάνιση της αναβλητικότητας. Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, μπορούμε να μιλήσουμε, για παράδειγμα, για μειωμένη ικανότητα αντιμετώπισης κρίσιμων επιπέδων απογοήτευσης. Ένα τέτοιο άτομο προτιμά να υιοθετεί συμπεριφορά αποφυγής όταν τα πράγματα είναι απλά υπερβολικά.

Πώς να καταπολεμήσετε την αναβλητικότητα;

Αποδεδειγμένοι τρόποι για την καταπολέμηση της αναβλητικότητας είναι να εστιάσετε στη διαχείριση του χρόνου και στην ιεράρχηση του χρόνου σας. Τι πρέπει να κάνω τώρα και τι μπορεί να περιμένει μέχρι την επόμενη εβδομάδα; Είναι επίσης χρήσιμο να χωρίσετε ένα μεγάλο έργο σε μικρότερα μέρη. Αυτό θα σας απαλλάξει από την ανησυχία ότι δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε. Βοηθά επίσης αν ορίσουμε προθεσμίες στους επιμέρους στόχους. Το χρονοδιάγραμμα δεν χρειάζεται να είναι αυστηρό, αλλά θα μας ωθήσει προς τα εμπρός.

Αλλά δεν χρειάζεται να είστε μόνοι σας στην αναβλητικότητα. Μπορείτε να ενώσετε τις δυνάμεις σας με έναν θεραπευτή που μπορεί να συνεργαστεί μαζί σας για να λύσετε το πρόβλημά σας online.

hedepy-natalie-1-w

Είναι η αναβλητικότητα ασθένεια;

Η αναβλητικότητα δεν χαρακτηρίζεται ως ασθένεια. Σε μια πιο ήπια μορφή, με λίγη καλή θέληση, μπορείτε να το αντιμετωπίσετε μόνοι σας. Αλλά αν διαρκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, το επίπεδο άγχους αυξάνεται μαζί με αυτό. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να εμφανίσετε άγχος ή άλλα σωματικά προβλήματα. Ταυτόχρονα, μπορεί να αντιμετωπίσει συνέπειες, όπως ποινές για καθυστερημένη πληρωμή προστίμων ή άλλες κυρώσεις.

Αν η ζωή σας βρίσκεται ήδη σε έναν φαύλο κύκλο αναβλητικότητας και φόβου για τις συνέπειες, μην είστε μόνοι. Και αν επίσης φοβάστε να εκμυστηρευτείτε σε ένα αγαπημένο σας πρόσωπο, ένας ψυχοθεραπευτής μπορεί να είναι ο ιδανικός συνεργάτης σας σε μια τέτοια κατάσταση. Σε αυτές τις περιπτώσεις, αρκεί η βραχυπρόθεσμη θεραπεία ή μια εφάπαξ συνεδρία για να σας βοηθήσει στην οξεία φάση.

 

Πώς θα με βοηθήσει η ψυχοθεραπεία στην αναβλητικότητα;

Ένας ψυχοθεραπευτής θα σας βοηθήσει να προσεγγίσετε το “εσωτερικό σας παιδί” που θέλει να αποφεύγει το καθήκον. Μέσω της ψυχοθεραπείας, θα μάθετε τι χρειάζεται για να μην ξεγλιστράει μπροστά στα καθήκοντα και αν το κάνει, να μάθετε το γιατί. Αν προτιμάτε τη δομή από τη διερεύνηση και την αναζήτηση αιτιών, η ψυχοθεραπεία προσφέρει επίσης εργαλεία για αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου. Θα σας βοηθήσει επίσης να ενεργοποιήσετε αυτές τις ικανότητες που θα χρησιμοποιήσετε για να ανταπεξέλθετε σε όλες τις άλλες ευθύνες που θα συναντήσετε στη ζωή σας.

Μια τελευταία σημείωση: το να απαλλαγώ από την αναβλητικότητα δεν σημαίνει ότι θα απαλλαγώ από την ολιγωρία και θα γίνω ακόμη πιο παραγωγικός από ό,τι είμαι. Αντιθέτως, πρόκειται για τον καθορισμό μιας ισορροπίας που μάλλον έχει εξαφανιστεί από τη ζωή μας, και η αναβλητικότητα είναι μια ατυχής απόδειξη αυτού.

Η πραγματική ιστορία ενός θεραπευόμενου και πώς τον βοήθησε η θεραπεία:

“Η πρώτη μου ψυχοθεραπεία οργανώθηκε από τη μητέρα μου. Είπε ότι δεν άντεχε να με βλέπει να κάθομαι στο σπίτι, να μην πηγαίνω πουθενά ή να ξενυχτάω για να προλάβω το σχολείο και τη δουλειά, όλα την τελευταία στιγμή. Πάντα έκανα τα πάντα, δεν μου άρεσε το σχολείο, αλλά τα κατάφερνα, και μάλιστα ήταν πολύ ενθουσιασμένοι μαζί μου στη δουλειά. Αλλά όλο και περισσότερο ένιωθα ότι η ζωή μου γλιστρούσε μέσα από τα χέρια μου. Ζήλευα τους φίλους μου για τα χόμπι τους, τα ταξίδια τους και τη νέα τους κοπέλα. Έφτασα στο ραντεβού με τον ψυχοθεραπευτή, δεν είχα τίποτα να χάσω, το μόνο που είχα να κάνω ήταν να κάτσω στον καναπέ και να συμμετάσχω. Ακόμη και τότε, μετά την πρώτη ώρα, ένιωσα απερίγραπτη ανακούφιση. Το να μπορείς να εκμυστηρευτείς σε ένα άλλο άτομο, να σε καταλάβουν και να μην σε κρίνουν είναι μια θεραπεία από μόνη της. Ο θεραπευτής μου και εγώ συζητήσαμε για το πώς οργανώνω τον χρόνο μου και πώς μπορώ να καταλάβω αν κάτι μου παίρνει την ενέργεια και αν κάτι με γεμίζει. Προς έκπληξή μου, το να μάθω πώς να προγραμματίζω τον ελεύθερο χρόνο μου με βοήθησε περισσότερο. Ως δια μαγείας, η επιθυμία να αναβάλω τα πάντα με εγκατέλειψε. Αντιθέτως, ανυπομονούσα για αυτό που με περίμενε”.

syndrom vyhoření

Δοκιμάστε την ψυχοθεραπεία μέσω τηλεδιάσκεψης

Δεν χρειάζεται να το αντιμετωπίσετε μόνοι σας
ΣΧΕΣΕΙΣ ΓΟΝΕΪΚΟΤΗΤΑ ΑΛΛΑΓΕΣ ΖΩΗΣ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ – ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΕΑΥΤΟΥ
Επαληθευμένη θεραπευτική κατάρτιση
„Η θεραπεία είναι ένα βοηθητικό μονοπάτι για να μπορέσει το άτομο να γίνει “πρόσωπο” : να είναι ο εαυτός που πραγματικά είναι.“
39 EUR / ραντεβού
Χριστίνα Γιαννιού Ψυχολόγος (10000+ ώρες πρακτικής)
ΑΓΧΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ – ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΕΑΥΤΟΥ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΑ
Επαληθευμένη θεραπευτική κατάρτιση
„Ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και βιώνει τη δική του πραγματικότητα. Σε ένα περιβάλλον ενσυναίσθησης και αποδοχής μπορείς να ανακαλύψεις τον δικό σου τρόπο να υπάρχεις.“
39 EUR / ραντεβού
Αθηνά Μαξιμιάδη Ψυχολόγος (3000+ ώρες πρακτικής)
ΑΓΧΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ – ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΕΑΥΤΟΥ ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ
Επαληθευμένη θεραπευτική κατάρτιση
„Η θεραπεία είναι ένας ασφαλής χώρος για όλους, χωρίς προκαταλήψεις. Θα σε στηρίξω υπομονετικά, για να δημιουργήσουμε μαζί την ποιότητα ζωής που σου αξίζει!“
39 EUR / ραντεβού