Μπορεί να είσαι εσωστρεφής και να απολαμβάνεις τον χρόνο σου με τον εαυτό σου και αυτό είναι απολύτως εντάξει. Αλλά αν αποφεύγετε σκόπιμα τους ανθρώπους επειδή η επαφή μαζί τους σας προκαλεί αγχωτικά συναισθήματα, θα μπορούσε να πρόκειται για κοινωνική φοβία (που ονομάζεται επίσης κοινωνικό άγχος).
Εμείς θα σας βοηθήσουμε να περιηγηθείτε στο χάος και θα σας καθοδηγήσουμε μέσα από πρακτικά βήματα για να οργανώσετε το χρόνο σας και να προγραμματίσετε σωστά την ημέρα σας. Έτσι ώστε να μπορείτε να αναπνέετε το βράδυ και να φροντίζετε τον εαυτό σας.
Αν πνίγεστε στα καθήκοντα, πρώτα θα πρέπει να ξεμπερδέψετε με την όλη κατάσταση – να αποκτήσετε μια γενική εικόνα όλων όσων συμβαίνουν, να τα βγάλετε από το κεφάλι σας και να λύσετε τη βασική οργάνωση του χρόνου. Θα δείτε ότι θα νιώσετε αμέσως μια μικρή ανακούφιση. Θα το κάνουμε σε τέσσερα βήματα.
Ξεκινήστε με τις εργασίες και τις σπουδές. Καταγράψτε όλα τα καθήκοντα που βρίσκονται στο γραφείο σας, όλα τα πρότζεκτ που σας περιμένουν, καθώς και τις συνήθεις υποχρεώσεις σας. Αυτό θα μπορούσε να είναι η σύνταξη μηνιαίων αναφορών, οι τακτικές συναντήσεις κ.λπ. Πρέπει να αποκτήσετε την καλύτερη δυνατή εικόνα.
Κάντε το ίδιο και με τα προσωπικά σας καθήκοντα. Καταγράψτε τις τρέχουσες υποχρεώσεις σας, από το να κλείσετε ένα ραντεβού με τον οδοντίατρο μέχρι να αγοράσετε ένα δώρο για ένα πάρτυ γενεθλίων. Όλα όσα κουβαλάτε στο μυαλό σας. Αν έχετε τακτικά πιο απαιτητικές οικιακές εργασίες (όπως το κούρεμα του κήπου), βάλτε και αυτές στο χαρτί.
Μπορεί να σοκαριστείτε από το πόσες εμφανίζονται στη λίστα. Αλλά μην ανησυχείτε, θα τις μειώσουμε σταδιακά.
Συχνά νιώθουμε καταβεβλημένοι επειδή δεν εστιάζουμε σε αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό. Όταν πλησιάζει η προθεσμία, έρχεται το άγχος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να βάζουμε προτεραιότητες στις εργασίες μας. Ένα εξαιρετικό εργαλείο είναι η αρχή του Eisenhower. Σύμφωνα με αυτήν, χωρίζετε τις εργασίες σε τέσσερις κατηγορίες με βάση τη σημασία και τον επείγοντα χαρακτήρα τους.
Δεν μπορείτε να αποφασίσετε τι είναι σημαντικό; Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε την αρχή του Pareto. Σύμφωνα με τον Pareto, το 20% της προσπάθειας (στη διαχείριση του χρόνου) μας αποφέρει το 80% του οφέλους (εισόδημα). Αναζητήστε τις δραστηριότητες που έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο στο τελικό σας αποτέλεσμα.
Τότε έρχεται η ώρα να απαλλαγείτε από ασήμαντες εργασίες. Είτε αναθέτοντάς τες είτε απλά διαγράφοντάς τες από την λίστα σας. Πραγματικά δεν χρειάζεται να κάνετε τα πάντα μόνοι σας. Μπορείτε να αναθέσετε τη δουλειά σε κάποιον από την ομάδα, να προσλάβετε έναν εξωτερικό συνεργάτη ή να πάτε στον προϊστάμενό σας με τη λίστα των καθηκόντων σας και να τους ζητήσετε να βάλετε μαζί προτεραιότητες.
Πριν ξεφύγει η κατάσταση από τον έλεγχο, τι θα λέγατε να καλέσετε κάποιον να σας βοηθήσει με το καθάρισμα του σπιτιού ή να λύσετε το προγραμματισμένο κυριακάτικο γεύμα καλώντας την οικογένεια σε ένα εστιατόριο αντί για το σπίτι; Σίγουρα θα βρείτε μία λίστα από υποχρεώσεις που δεν χρειάζεται να κάνετε μόνοι σας. Αξίζει τον κόπο να έχετε ηρεμία και χρόνο για χαλάρωση.
Γνωρίζετε αυτό το συναίσθημα όταν έχετε μπροστά σας ένα μεγάλο έργο, αλλά το αναβάλλετε συνέχεια επειδή δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε;
Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να αναλύετε όλες τις μεγάλες εργασίες (έργα) στα μικρότερα δυνατά μέρη. Σε αυτά που διαρκούν μόνο λίγα λεπτά. Για παράδειγμα, μπορείτε να χωρίσετε την προετοιμασία της παρουσίασης σε έρευνα πληροφοριών, προετοιμασία του περιγράμματος, δημιουργία διαφανειών, βελτίωση του σχεδιασμού κ.λπ. Δεν χρειάζεται να τα κάνετε όλα ταυτόχρονα. Όταν έχετε δημιουργήσει μία λίστα, μπορείτε να τις προχωρήσετε βήμα προς βήμα, ακόμη και αν σας απομένουν μόνο δεκαπέντε λεπτά γι’ αυτές.
Ξέρετε ήδη τι σας περιμένει. Το επόμενο βήμα είναι να προγραμματίσετε σωστά τις υποχρεώσεις. Χρησιμοποιήστε ένα ημερολόγιο ή μία από τις εφαρμογές διαχείρισης χρόνου, αποφύγετε να προσπαθείτε να έχετε όλες τις υποχρεώσεις στο μυαλό σας. Θα ανακουφιστείτε.
Προγραμματίστε τουλάχιστον κάθε εβδομάδα, ίσως και κάθε μήνα. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετε να αναλάβετε περισσότερα καθήκοντα, όταν για παράδειγμα γνωρίζετε εκ των προτέρων ότι έχετε προθεσμία για να παραδώσετε μία μηνιαία έκθεση. Παραθέτουμε παρακάτω τα βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε:
Συχνά δεν το συνειδητοποιούμε καν, αλλά κατά τη διάρκεια της ημέρας αναλωνόμαστε σε μη σημαντικές δραστηριότητες. Για τους περισσότερους από εμάς, η ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σημαντικός παράγοντας σπατάλης χρόνου. Αλλά μπορεί επίσης να είναι περιττές συναντήσεις ή οποιαδήποτε άλλη μορφή αναβλητικότητας. Δοκιμάστε να καταγράψετε όλες τις δραστηριότητές σας για μερικές ημέρες και δείτε πού θα μπορούσατε να “κερδίσετε” επιπλέον χρόνο. Έτσι θα έχετε περισσότερο ελεύθερο χρόνο το βράδυ και θα μπορείτε επιτέλους να συναντηθείτε με φίλους ή να τελειώσετε την ανάγνωση του βιβλίου που βρίσκεται στο γραφείο σας.
Έχουμε ένα χρονοδιάγραμμα, οπότε τώρα θα εξετάσουμε συγκεκριμένες μεθόδους διαχείρισης του χρόνου που θα μας βοηθήσουν να τηρήσουμε το χρονοδιάγραμμα.
Μπορεί να μοιάζει δύσκολο τώρα, αλλά πάντα υπάρχει διέξοδος. Ωστόσο, μην είστε πολύ σκληροί με τον εαυτό σας. Χρειάζεται χρόνος για να συνηθίσετε τη δομημένη εργασία και να εξασκηθείτε στην πειθαρχία. Ξεκινήστε σταδιακά και γιορτάστε κάθε πρόοδο.
Η διαχείριση του χρόνου, η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και η αναβλητικότητα είναι επίσης εξαιρετικά θέματα για θεραπεία. Κανένα πρόβλημα δεν είναι “μικρό”. Ένας ειδικός θα σας βοηθήσει να ταξινομήσετε τις σκέψεις σας, να θέσετε προτεραιότητες, να βρείτε κίνητρα και, πάνω απ’ όλα, μια διέξοδο από το χάος. Στην Hedepy, προσφέρουμε θεραπεία online και μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε περισσότερους από 25 πιστοποιημένους θεραπευτές.
Δείτε πώς λειτουργεί.